Posts tagged: Izstāde

February 10, 2010 12.05

messefrankfurt

ambiente2010

«Cepļi» no 12.—16. februārim piedalīsies Frankfurtes meses izstādē Ambiente 2010.
Gaidām apmeklētājus 11.0 halles stendā Nr. G50!

December 15, 2009 11.09

2000. gadā sadarbībā ar fotogrāfu Vilni Auziņu un japāņu keramiķiem no Hokaido salas notika projekts «Uguns savienošana». Notika radošās darbnīcas «Cepļos», vairākas izstādes Latvijā, kā arī meistardarbnīcas un izstādes Japānā.

„Ingrīdas satikšanās ar japāņiem bija nejauša, turpretī kopējā podniecības izstāde — likumsakarīga. Attālumam, kas viņus šķir, nav nozīmes. Svarīgāka ir garīgā radniecība, gēnos iekodētā vērtību skala un arhetipi, tāpat arī līdzīgi mākslinieciskie nodomi un vīzijas. Podniecība nav vis kaut kāda vizuālā māksla — te jāsavāc kopā visas piecas maņas un vēl sestā  — atmiņas un nojautas. Bez tām kultūras slānis ir pārāk plāns un plakans.

Izstādes darbiem gribas pieskarties ar pirkstu galiem, lūpām un mēli, saost dūmu aromātu, pieklaudzināt un sadzirdēt klusu zvanu. Ingrīdas Žagatas keramika ir kā videi draudzīgs, ekoloģiski tīrs produkts mūsu piesārņotajā mākslas tirgū.“

Tekstilmākslinieks Georgs Barkāns rakstā «Uguns kveldētais savienojums» 2000. gada 24. februāra laikrakstā Literatūra un māksla Latvijā

„Projekts un tā ietvaros notikušās izstādes ir veidojies kā divu podniecības meistaru amata studiju un kopīgas radošās darbnīcas rezultāts. Katrs no viņiem, neskatoties uz dzīves vietu un vecumu starpību, ir gājis līdzīgu meistarības apgūšanas un atziņu ceļu. Atšķirība ir tāda, ka Latvijā ir izplatīts priekšstats par Japānas tradicionālas podniecības mākslas nesatricināmajām vērtībām un trauku nemainīgo kultūras funkciju, bet Japānā tikpat kā nekas nav zināms par indoeiropiešu atzara, latviešu kultūras tradīciju pamatu. Šī projekta viens no lielākajiem ieguvumiem ir abu tā tiešo dalībnieku un daudzu iesaistīto atbalstītāju atklājumi, ka Japānā tradicionālā māksla ir piedzīvojusi tādus pašus zaudējumus kā jebkurā industriāli attīstītā valstī, bet Latvijas amatniecības filozofija nav eksotisks pārpratums pasaules kultūras vēsturē.

1999. gadā Higasikavā dzīvojošais, Japānas Hokaido salas pazīstamais meistars Tadao Sato un Latvijā , Limbažu rajonā dzīvojošā meistare Ingrīda Žagata vienu mēnesi Duntes «Cepļos» kopīgi veidoja traukus, veica to apdedzināšanu atklāta uguns ceplī, demonstrēja amata paņēmienus bērniem un iepazinās ar keramikas mākslu citu meistaru darbnīcās. Radosās darbnīcas mērķis bija arī apkopot informāciju par to, kā katras valsts tradicionālā māksla ietekmējusi laikmetīgo mākslu, un kā šodien strādājošu amata meistaru rokrakstu ietekmē formas meklējumi, dizaina atziņas un tādas paradoksu ilustrācijas, kas nav saistītas ar trauka funkcionālo prioritāti.

Projekta mērķis ir veicināt Latvijas un Japānas mākslas tradīciju izpēti, apzināt piemirstas estētisko motivāciju atziņas un popularizēt uzskatu, ka tradicionālā podniecības formu pakļautība funkcijai ir ierobežojums, kas atstāj neierobežotas iespējas meistara estētisko priekšstatu parādīšanai un radošai tradicionālo amata paņēmienu izmantošanai.“

Vilnis Auziņš 2000. gada 20. janvārī

December 9, 2009 11.45

Foto: Bārbala Gulbe

Visi lieliskie «Cepļu» pasākumi notiek sadarbībā ar biedrību «Saules rats»

Šī lapa darbojas uz WordPress.   webmaster@cepli.lv   ©2009 Māris Jonovs

Ingrīda Žagata, māla trauki, melnais ceplis, melnā keramika, svēpēšana, amatniecība, amatnieku darbnīca, rokām izgatavoti trauki, māla virpošana, melnie podi, krūzes, vāzes, ziepjutrauki, vannas istabai, bļodas, virtuvei, podniecība, podnieku darbnīca, podniecība, keramiķi, kāzu pasākumi, raku ceplis, ekskursijas, ekskursija, māls, māli, māla suvenīri, dāvanas, ziemassvētkiem, ziemassvētku dāvanas, podnieks, labākās dāvanas, roku darbs, interjeram, svečturi, laba mana podu māte, raku ceplis, māla apdedzināšana, cepļa kurināšana, dārza keramika, svilpaunieki, keramikas nodarbības…